آیت الله علم الهدی: کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در خانواده خود تجربه کند آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود
سرخط خبرها

تأییدیه نمایندگان توان یابان؛ الزام جدید طرح‌های عمرانی شهر

  • کد خبر: ۵۵۲۴۷
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
تأییدیه نمایندگان توان یابان؛ الزام جدید طرح‌های عمرانی شهر
از این پس تأییدیه نمایندگان توان یابان در بحث مناسب سازی استاندارد پروژه‌های عمرانی شهرداری برای اجرای پروژه‌ها در شهر مد نظر قرار خواهد گرفت.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ به گزارش خبرنگار ما، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در نشست تشکل‌های فعال در حوزه افراد داری معلولیت با مدیران شهری، با بیان اینکه امیدواریم ازاین به بعد تأییدیه مناسب سازی در پروژه‌های عمرانی توسط گروهی از نمایندگان معلولان محقق شود ادامه داد: در امضای قرارداد‌های پروژه‌های عمرانی این مهم لحاظ شده است تا بعدازاین اگر یک پروژه عمرانی این موارد مناسب سازی را لحاظ نکرد، پروژه از پیمانکار تحویل گیری نشود.
آیدا مهربان گفت: ما هنوز با استاندارد جهانی در حوزه ایجاد شهر همگان فاصله داریم، اما همین توجه به حوزه مناسب سازی باعث شده است که الان مطالبات شما به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شود.


هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای پیاده رو‌ها و تقاطع‌ها

در ادامه این نشست، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه تقاطع‌ها و پیاده رو‌های شهر هزینه کرده ایم افزود: مایلیم از میان جمع حاضر تعدادی به نمایندگی انتخاب شوند تا پل ارتباطی همیشگی با ما و هماهنگ کننده امور توان یابان باشند. رضا خواجه نائینی افزود: ایجاد ۶۶۰ رمپ در شهر، تجهیز ۷۳۷ پیاده رو برای تردد توان یابان و تجهیز و اصلاح ورودی ۷۲ بوستان برای معلولان از مهم‌ترین این اقدامات است.
وی ادامه داد: احداث ۱۲۱ چشمه سرویس بهداشتی ویژه توان یابان، ۱۳ زیرگذر عابر پیاده، همسطح سازی ۵۱ گذرگاه عابر پیاده، ایجاد ۲۸ آب خوری سه سطحی و ۶ پل عابر پیاده مکانیزه از دیگر اتفاقات خوب در این حوزه است.

وی با بیان اینکه در ۱۵۶ مورد مبلمان شهری نیز مناسب سازی صورت گرفته است اظهار کرد: صدور حدود ۱۸ هزار و ۳۰۵ من کارت رایگان برای خانواده ایثارگران و معلولان، اختصاص ۳۳۱ جای پارک حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای رایگان ویژه معلولان و نیز اختصاص ۶۹ دستگاه شارژ من کارت با ارتفاع یک متر نیز در این حوزه صورت گرفته است. معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد تأکید کرد: یکی از خروجی‌های خوب این جلسه مشترک بی شک استفاده از افراد دارای معلولیت به عنوان مشاور پروژه‌های عمرانی شهرداری خواهد بود. خواجه نائینی همچنین وعده داد تا با یک سازو‌کار تعریف شده، در هر ماه درصدی از تابلو‌ها و بیلبورد‌های شهر برای فرهنگ سازی در حوزه توان یابان به این گروه اختصاص یابد.


خرید اتوبوس‌های کف کوتاه در برنامه خرید

وی یادآور شد: در هر سفارش خرید اتوبوس نیز سفارش خرید اتوبوس‌های کف کوتاه ویژه توان یابان را مد نظر قرار خواهیم داد.
نماینده مردم مشهد در مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها در حوزه جامعه معلولان و توان یابان مسئولیت دارند، افزود: تلاش‌های بسیار خوبی در این حوزه توسط شهرداری مشهد صورت گرفته است، اما هنوز تا تحقق شهر مطلوب برای توان یابان فاصله وجود دارد.
فاطمه رحمانی افزود: شهرداری تاکنون کمک‌های زیادی در این حوزه داشته است، اما این کار شهرداری نباید باعث شود تا سایر دستگاه‌ها از امور و وظایف محوله خود دور شوند.


برای فرهنگ سازی بیشتر آماده ایم

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه اقدامات خوبی برای مناسب سازی شهر برای معلولان صورت گرفته است، گفت: نیاز فرهنگی ابتدا باید در جامعه شکل گیرد، سپس در اذهان عمومی مستقر و در انتها تبدیل به مطالبه شود.
محمدمحسن مصحفی یادآور شد: خوشبختانه افراد جامعه در این حوزه به درک وسیعی رسیده اند، بااین حال باز هم هرجا در حوزه فرهنگی نیازمند بستر مناسب بودید، ما به عنوان بازوی کمکی به میدان می‌آییم.


فراخوان جشنواره‌ای برای توان یابان

مدیرکل حوزه شهردار و امور هماهنگی مناطق شهرداری مشهد نیز دراین باره اظهار کرد: تصمیم گرفتیم جشنواره‌ای در حوزه توان یابان و افراد دارای معلولیت برگزار کنیم.
امیر عزیزی با بیان اینکه امسال این جشنواره فراخوان خواهد داشت افزود: جشنواره سال آینده در تیر و مرداد برگزار می‌شود.


درخواست‌های نمایندگان تشکل‌های توان یابان

در ادامه این جلسه ایمانی راد، مدیرعامل جامعه معلولان ایران شعبه خراسان رضوی، ترابی، مدیرعامل کانون ناشنوایان استان، حسینی، مدیرعامل انجمن شهر بدون مانع، حجت حجت، مدیرعامل مؤسسه خیریه توان بخشی همدم، رضایی، مدیرعامل کانون خیریه جامعه نابینایان و کم بینایان مشهد، هدایی، مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری توان یابان، کامیار، مدیرعامل آسایشگاه فیاض بخش مشهد، کیانیان، مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی بچه‌های باران، موحدی، مدیر عامل بنیاد خیریه اوتیسم، و خوش نیت، مدیرعامل انجمن معلولان ضایعه نخاعی استان، نیز به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->